mandag den 14. marts 2011

Den 1. uge

Den 1. uge

Den kørte lidt på forsøgsbasis. Man skal lige have fyldt køleskabet med de rigtige ting, skaffet sig af med de ting der så ikke kunne bruges mere...

Jeg skulle tænke meget over min morgenmad fordi jeg vidste med mig selv at jeg ikke kunne stå der tidlig om morgenen og lave røræg og bacon kl. 6.
Tror heller ikke resten af familien ville være så vild med bacon duft i hele huset kl. 6... bortset fra hundene... tror egentlig nok de ville syntes det var spændende...

Jeg ledte efter alternativer men fandt ikke rigtig det store... kun noget med æg æg og atter æg... det måtte jeg så vende mig til. Kan faktisk godt lide æg ;)

Men min mælk var virkelig savnet...


Til at hjælpe mig med at holde styr på det hele med kulhydrater og reelt se hvad jeg spiste af fedt og proteiner m.m., brugte jeg den kalorietæller jeg har brug i et par år nu, nemlig Madlog (laver et specielt indlæg om den... det synes jeg den har fortjent)

På Atkins sitet er der ikke rigtig indtastnings muligheder kun en kæmpe oversigt og madvarer og deres kulhydrat indhold.

Her er så lige der kommer en diskussion op omkring Netto Kulhydrater (Net. Carbs)... det kan nemlig godt være en del forvirrende til at starte med. Prøver at beskrive det i en simpel oversigt :S

  1. I USA er kostfibre inkluderet i kulhydrater når man ser på en varedeklaration. Det er det ikke i Danmark (og mange andre europæiske lande) 
  2. Så derfor skal man på produkter fra USA trække Kostfibre fra Kulhydrater.
  3. Der hvor der er angivet en Net. Carbs (Netto Kulhydrater) er udregningen foretaget.
  4. I USA er sukkeralkoholer også påforhånd fratrukket Net. Carbs
  5. Så hvis en Net Carbs ikke er på varedeklarationen, så trækkes eventuelle kostfibre og sukkeralkoholer fra Kulhydrater.

  1. I Danmark er kulhydrater = rene kulhydrater og man skal ikke bekymre sig om kostfibre
  2. I Danmark skal man dog trække eventuelle sukkeralkoholer fra kulhydrater

Ingen kommentarer:

Send en kommentar