søndag den 13. marts 2011

Starten

Da jeg havde besluttet mig for at starte på en ny kur og jeg havde researchet på nettet endte jeg med at det skulle være Atkins kuren. Det var ikke fordi jeg fandt den helt store mængde af materiale heller ikke en side på dansk men det skulle nu ikke betyde noget...mente jeg.

Så jeg valgte den engelske udgave http://uk.atkins.com/

Det jeg reelt faldt for og som gjorde at jeg tog beslutningen det skulle være Atkins var punktet

Is Atkins right for you?

Svaret var ja og det var på alle spørgsmål. Prøv at gå ind og se hvor meget du kan svare ja til...


Så jeg gik i krig, læste om de 4 faser og startede op på 1 fase... and you can start seeing sexy results right away...haha hader når det skal overamerikaniseres... ;-S

Nå ro på og se bort fra det...

Hovedreglerne var hold dig på max 20g kulhydrater pr. dag
Spis de ting der stod på listen her Acceptable Foods list for phase 1

Taget frit fra listen:
  • Alt kød... bemærk Bacon
  • Æg
  • Ost
  • Fløde og fed creme fraise
  • Smør
  • Mayonnaise
  • Grønsager uden stivelse

Lyder jo vanvittigt... men der er ingen eller næsten ingen kulhydrater i disse ting.

Hold dig fra bla.:
  • Pasta, ris og kartofler
  • Alle typer brød og korn
  • Mælk
  • Sukker og stivelse
Det der var på listen man måtte spise ville ikke give problemer... overhovedet ikke... lige efter min smag men... det jeg skulle holde mig fra...pyhh

Pasta... elsker pasta. Ok men pasta, ris og kartofler har jeg også skulle skære ned på når man var på kur... så hvis jeg forstillede mig at jeg skulle spise mig mæt i et godt stort stykke kød med en flødesovs plus diverse grønsager... så kunne man vel godt undvære pasta, ris og kartoflen.

Undvære brød... det var lidt samme tanke... man skal bare spise mere at det man normalt ville putte oven på brødet ;)

Mælk... det var katastrofalt.... jeg er stor mælkedrikker... hmm hvad gør jeg der.

Undvære sukker... den kender jeg jo... det er man jo nød til. Jeg kan så kun sige jeg har en sød tand som bare pokker og har altid kæmpet en kamp på den front og det vil jeg nok altid skulle gøre.

Gå til Den 1. uge

Ingen kommentarer:

Send en kommentar