søndag den 25. september 2011

Blomkålsuppe

2 små blomkål
1 lille løg
25g smør
½dl fløde
1 l hønsebouillon

Klargør blomkålen i små buketter og skær stængel i skiver. Finhak løget og svits den i en gryde i smørret.
Tilsæt bouillonen og blomkålen. Lad den koge i 10 minutter. Tag en del af blomkålen fra og lad resten koge færdig i en ca 20 minutter ialt.
Blend det til alle klumper er væk og tilsæt fløden og kog den op og smag til med salt og peber. Hæld de blomkålbuketter du tog fra før tilbage i suppen.

Jeg havde lidt kyllingkød jeg spiste til og næste gang jeg laver det, for det varer ikke længe inden jeg laver den igen... mums, da vil jeg lave kødboller til.

Billedet her er med færdiglavede kødboller og var ikke min tallerken. Jeg fik ikke lige taget et billede, før dagen efter hvor jeg serverede resten til min bedre halvdel, der lige ville smage...men der skulle altså kødboller i.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar