tirsdag den 19. juni 2012

Æggekage i ovnen

Hurtig og let og med "hvad man nu lige har i køleskabet" og laver den ret ofte hvis jeg ikke lige ved hvad jeg skal finde på.

4 mellem/små æg
1 dl fløde
Smør
salt og peber

Jeg havde blomkål, broccoli og skinke i køleskabet så det blev det. Den er også god med laks og porrer.

50g blomkål
50g broccoli
100g skinke

Lidt revet ost hvis man har råd til det på kulhydrat tælleren...jeg havde ikke i dag.

Starter med at koge grønsagerne lidt og tænder ovnen på 200 grader. Grønsager og kød lægges i en smørsmurt form. Pisk æg og fløde sammen tilsæt lidt salt og peber. Hel massen i fadet og i ovnen. 30 minutter vil jeg regne med den skal have, men jeg plejer bare at holde øje med den indtil den er færdig stivnet i midten.

Ingen billeder denne gang...glemte at tage det inden jeg spiste den ;)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar