søndag den 7. august 2011

Den berømte Oopsi...

Nu var det tiden til at prøve den berømte Oopsi, den dukker op på næsten alle lavkarbo sider så nu er det min tur.

Jeg lod mig inspirere af Lena Beatrice's opskrift som i kan finde her:
http://lenabeatrice.net/lavkarbomat/brod/oopsi/

Ingredienser:

3 æg
100g Ost Naturel fx. philadelfia
Lidt bagepulver (1/8 tsk)
Lidt salt

Tænd ovnen på 150 grader.
Del blomme og hvide og pisk æggehviden stiv.
Rør æggeblommer og ost sammen, tilsæt salt og bagepulver.
Vend nu æggehviden i forsigtig så det ikke falder sammen.
Lav 6-7 oopsi's på en bagepladen der er beklædt med bagepapir. Man kan lave størrelserne som man vil hvis man fx. tænker på at bruge dem som en lagkagebund fx.
Der står at de skal have omkring 10 min. men det var ikke nok i min ovn, så jeg skruede om på 200 grader og de fik så ca. 5 min mere til de blev gyldne.

Jeg brugte dem til frokost med ost og pålæg på at det smagte udmærket, men de er ikke en erstatning for brød efter min mening, som andre siger. De er som en form for æggekagebund og smager mest af æg, men jeg vil tro at hvis man krydrer dem lidt mere, kunne de blive lidt mere spændende. Og som jeg har også har set  andre nævne, så kunne de bruges til dessert med frugt mm. og med fordel kunne man tilsætte lidt sukrin i stedet for salt.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar