mandag den 8. august 2011

Hamburger uden brød

Her om sommeren får vi gerne hjemmelavet Hamburger på grillen og den er ret populær fordi den smager 100 gange bedre end hvad man kan købe sig til. Da jeg sagtens kan undvære burgerbollen så er det en ideel grillret hvis man skal tænke LCHF og alligevel kan resten af familien deltage med deres egen ønske for hvordan den skal laves.

Da der er rigtig mange muligheder hvad ingredienser angår nævner jeg her den simple og så kan man selv bygge videre.

1 stk. stor Hamburger:

150g oksekød
ost
salt og peber
iceberg salat
2-3 tomatskiver
lidt løgringe

Ja 150g til én bøf!!! Ja den må godt være rimlig stor. På med den på grillen og krydder den med salt og peber. Husk at gennemstege den... hvis man er til det ;)
Jeg bruger de her toastost man kan købe i skiver, men det er smag og behag og hvad man lige kan finde.
På LCHF facon: Jeg ligger iceberg salatblade på en tallerken, bøffen med ost, tomat, løg og salat igen.
Jeg bryder mig ikke om at der skal dressing på af nogen art, jeg vil have den rene smag af kød men igen her kan man jo gøre hvad man vil.
Varianter af tilbehør i LCHF ånd: Bacon, Avocado


Ingen kommentarer:

Send en kommentar