tirsdag den 9. august 2011

Min tyrkiske redning....

Pyha... ind imellem bliver det lige rigeligt med æg synes jeg, specielt til morgenmad...faktisk har jeg ikke rigtig fundet andre muligheder end æg...og så med varieret tilbehør. Så jeg kørte lidt træt i det og vil nok pege på det som en af grundene til at jeg sprang fra i foråret.

Men så på Kostdoktorn "faldt" jeg over min tyrkiske redning:

http://www.dietdoctor.com/lchf-breakfast-in-the-summer

Jeg er vild med denne morgenmad, "undværer" dog blåbærerne men drysser en tsk sukrin over i stedet for, har ikke stiftet bekendtskab med bær endnu. :)

Her er min potion:

100g tyrkisk yoghurt
25g fløde
1 tsk. sukrin
25g blanding af hasselnødder, mandel, valnødder solsikkefrø, hørfrø og græskarfrø

Jeg rører yoghurt og fløde sammen, strør sukrin over og til sidst nødde/frø blandingen.

Bemærk den har en rimlig mængde af kulhydrater, så den bruger jeg til ind imellem når jeg kører lidt træt af æg.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar